تامین امنیت رایانه در اینترنت
تقدیم به همه اونایی که می خواهند زندگی کنند

آمار مطالب

کل مطالب : 29
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 1
باردید دیروز : 61
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 171
بازدید سال : 554
بازدید کلی : 49822

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 61
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 171
بازدید کل : 49822
تعداد مطالب : 29
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

ساخت وبلاگ
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : امین احمدی
تاریخ : یک شنبه 15 اسفند 1390
نظرات

 

چنانچه مايل هستيد و مي خواهيد صد در صد از شر جاسوسان و سارقان و هكرها و تغيير دهندگان بي سر و صداي اينترنتي اطلاعات كامپيوترتان، رهايي يابيد حتما بايد اين چند كار مهم را انجام دهيد:

1_ ابتدا كل اطلاعاتي را كه در هاردتان ذخيره نموده ايد و داشتن آنها را ضروري مي دانيد در حافظه جانبي اعم از: هارد اكسترنال (خارجي) سي دي يا فلش مموري بسته به حجم اطلاعات فوق، ذخيره نموده سپس همان حافظه هاي جانبي را از كامپيوتر جدا نماييد.

2_ سپس كل درايوها را فورمت از نوع كند نماييد.

3_ سپس يك سي دي ويندوز داراي برنامه بوت ايبل خودكار، در دستگاه قرار داده كامپيوتر را ري استار نموده و برنامه بوت را اجرا نماييد كل درايوها را حذف نموده و از بين ببريدچون بعضي فايلهاي جاسوس بين فاصله دو درايو مخفي مي شوند و نرم افزارهاي امنيتي نمي توانند آنها را شناسايي نمايند.سپس مجددا پارتيشن بندي (درايو سازي) نموده و ويندوز و برنامه هاي كامپيوترتان را نصب نماييد.

4_ پس از ساخت كانكشن اينترنت، در اولين مراجعه در اينترنت سريعا يك نرم افزار امنيتي از يكي از سايتهاي معتبر( بيت دفاندر_كاسپر اسكاي_نورتون_اي وي جي _ پاندا _ مك كافي _ اي ست: نود سي و دو ) دانلود و نصب نماييد. سپس نرم افزار فوق را به روز رساني نماييد.


5_ يك فلش مموري چندين گيگابايتي به كامپيوتر خود وصل نموده و من بعد هرگونه فايلي كه از اينترنت دانلود مي نماييد در آن ذخيره نماييد.

6_هنگام وارد نمودن رمز خود در سايتهاي بانكي و يا مشابه (خريد اينترنتي) كه از شما شماره حساب و رمزتان را ميخواهند حتما از كيبورد مجازي ان سايت و يا كيبورد كامپيورتان استفاده كند.از ذخيره اطلاعات فوق در كامپيوتر از طريق كليك كردن سايت مربوطه خودداري نماييد مگر آنكه نياز باشد. در اينصورت بايد به ياد داشته باشيد كه پس از خروج از آن سايت حتما سريعا از طريق بخش اينترنت اوپشن واقع در كنترل پنل كامپيوترتان رموز ( و نيز نشاني سايتهاي بازديد شده تان را چون براي بعضي جاسوسها اينكه شما وارد چه سايت هايي ميشويد مهم است ) كاملا پاك نماييد. حتما حتي پس از خروج از اينترنت باز همين روش را اجراء نماييد.

7- به ياد داشته باشيد كه يشترين فايلهاي جاسوس در سايتهاي غير اخلاقي و سايتهاي خبري و سياسي وجود دارند بنابراين بايد در مراجعه با اينگونه سايتها احتياط نماييد.

8_ اشخاص ناشناخته را عضو اد ليست (ياهو) مسنجرتان نكنيد و هر ايميلي را باز نكنيد. از هر شخصي چه بصورت آن لاين و چه بصورت ايميل و حتي سي دي، فايل قبول نكنيد. همه نرم افزارهاي امنيتي نمي توانند به صورت قطعي فايلهاي جاسوسي را شناسايي نمايند.


9_ من بعد هيچ گونه فايلي را كه مايل نيستيد ديگران آنرا از كامپيوترتان سرقت كنند در كامپيوترتان نگهداري نكنيد چه در هارد و چه در سي دي رام كامپيوترتان. در حقيقت شما بايد كامپيوترتان را خالي از هرگونه فايلي كه مايل به سرقت آنها نيستيد نموده و در صورتي كه مي خواهيد محتواي سي دي را ملاحظه نماييد بايد اينترنت را قطع نموده و پس از پايان كار به ياد داشته باشيد كه سي دي را از سي رام خارج نماييد.


10_هنگامي كه كامپيوتر به اينترنت متصل نيست اطلاعات داخل فلش مموري كه از اينترنت دانلود و ذخيره موقت نموده ايد را در هارد اكسترنال(خارجي) سي دي رايت نموده و از كامپيوتر جدا نموده و كل فلش مموري را مجددا فورمت نموده منبعد هنگام لزوم مشاهده محتوي فلش مموري، سي دي و هارد اكسترنال و هارد كامپيوتر ديگري، اينترنت قطع را نماييد.


11_ضمن اينكه هميشه هر فايلي را قبل از باز نمودن بايد با نرم افزار امنيتي خود اسكن (جاسوس و ويروس يابي نماييد حتما اسامي فايلها و فولدرهاي مهم در هارد و فلش مموريتان را هم بصورت نامشخص و منحرف كننده بگذاريد مثلا بجاي واژه عكسهاي من بنويسيد عكسهايي از ستاره زحل.

12_چنانچه لازم است كه از هارد كامپيوترتان استفاده نماييد هميشه به ياد داشته باشيد اطلاعاتي را در هارد ان ذخيره نماييد كه سرقت و يا دستكاري آنها براي شما دردناك نباشد.. هر هفته كامپيوتر خود را بوسيله باد نيمه گرم و شديد يك سشوار و سپس يك جارو برقي غبار روبي نماييد چون بعضي غبارها داراي چيپستهاي جاسوسي هستند. سعي كنيد هر ماه مجددا تمام اين موارد را طي نماييد يعني هر ماه هارد كامپيوتر خود را كاملا فورمت نموده و ويندوز را نصب نماييد. چنانچه براي شما امكان داشته باشد يك ويندوز كاملا اصل تهيه نماييد چون بعضي از خود ويندوزها و برنامه هاي كامپيوتر و نيز ياهو مسنجر و امثالهم هم داراي فايلهاي جاسوسي هستند بنابراين چنانچه توانايي مالي داشته باشيد مناسب است.

بطور كلي يك دستگاه كامپيوتر را مختص ورود به اينترنت نماييد و يك دستگاه ديگر مخصوص كارهاي معمولي روزانه خود ( كار با هارد و سي دي و فلش و ذخيره ها و تبادلهاي اطلاعاتي تان).

شما با اجراي اين موارد امنيتي مي توانيد تا ميزان صد درصد كامپيوترتان را از دسترس هكرها و جاسوسان در امان نگهداريد.

 

منبع : tabnak.ir


تعداد بازدید از این مطلب: 702
موضوعات مرتبط: امنیت رایانه , ,
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








هدف از طراحی این صفحات الکترونیکی ، خدمتی کوچک به شما خواننده عزیز می باشد.


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود